Instructional design as an effective tool in teaching foreign languages

Журнал «KANT» №4(45) 2022 [стр. 225-229]

DOI: 10.24923/2222-243X.2022-45.38

Авторы: Diouani Refka, Postgraduate student, Institute of Foreign Languages, Peoples' Friendship University of Russia, Moscow

Ключевые слова: Adaptive E-learning; Instructional design; ADDIE model; Arabic as a foreign language.

The purpose of the study is to present models of pedagogical design and an adaptive e-learning environment as theoretical and practical foundations in teaching foreign languages. The article presents several common instructional design models and principles that can be used in the design of an enterprise language learning system ADDIE (Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation) is the development of e-learning strategies using instructional design model approaches and providing a practical framework for the implementation of these theories in the classroom. The study includes literature analysis, presentation of innovative methods of application of PD (pedagogical design) models in teaching foreign languages. The scientific novelty of this article lies in the development of successful online language courses based on the principle of PD and communicative languages of instruction. The author describes methods for creating a student-centered online language course that raises the level of students' knowledge in meaningful cultural contexts. In addition, the article has important educational implications for future research on the impact of adaptive online learning on the interaction of foreign language students. The results highlight the need for more quasi-experimental and descriptive research to better understand the benefits and challenges of implementing adaptive e-learning in higher education for language learners. The findings made it possible to formulate guidelines for teachers. To complete this work, with the help of the PD and ADDIE model, curriculum developers, teachers can create curricula that encourage students to learn foreign languages more autonomously and effectively.

скачать

Литература:
1.  Almelhi A.M., Effectiveness of the ADDIE Model within an E-Learning Environment in Developing Creative Writing in EFL Students. Engl. Lang. Teach., vol. 14, № 2. 2020. С. 20-36.
2. Ali, S., Ali, L. Efficacy of Gagne's Nine Events of Instruction in improving the performance of undergraduate medical students. Academy of Health Professions Educators, № 1 (2). 2015. C. 65-68.
3. Amiti F., Synchronous and Asynchronous E-Learning/ Eur. J. Open Educ. E-Learn. Stud.№ 5 .2020. С. 60-70.
4. Branch R.M., Instructional design the ADDIE approach. Georgia: Springer .2010. С. 169-203.
5. Cunningham A.C., and Mary L.R. Influencing the instructional design strategies of new teachers: Foreign language and technology teacher education. Foreign Language Annals 35, № 1. 2002. C. 43-60.
6. Jahlilehvand, M., Study the Impact of Merrill's First Principles of Instruction on Students Creativity. Mediterranean Journal of Social Sciences. № 7 (2).  2016. C. 313-317.
7. Sharif A.S., Cho, Int. J. Educ. Technol. High. Educ/ 21st-century instructional designers: bridging the perceptual gaps between identity, practice, impact and professional development, №12. 2015. С. 72-85.
8. Washington Y. M., Estephania A. L., l'impact des nouvelles technologies pour l'enseignement de la langue franсaise, universitу de Guayaquil. 2021. С. 90-104.

Педагогический дизайн как эффективный способ изучения иностранных языков

Authors: Диуани Рефка, аспирант, Институт иностранных языков, Российский университет Дружбы народов, Москва

Keywords: адаптивное обучение; педагогический дизайн; ADDIE модель; арабский язык как иностранный.

Цель исследования – представление моделей педагогического дизайна и адаптивной среды электронного обучения в качестве теоретических и практических основ в обучении иностранным языкам. Статья представляет несколько распространенных моделей и принципов педагогического дизайна, которые можно использовать при проектировании системы корпоративного изучения иностранных языков ADDIE (Анализ, проектирования, разработки, реализации и оценки) является разработкой стратегий электронного обучения с использованием подходов модели педагогического дизайна и обеспечение практической основы для реализации этих теорий в классе. Исследование включает анализ литературы, представление инновационных методов применения ПД (педагогический дизайн) моделей в преподавании иностранных языков. Научная новизна заключается в разработке успешных онлайн-курсов языка, основанных на принципе ПД и коммуникативных языков обучения. Автор описывает методы создания онлайн-курса обучения языку, ориентированного на учащихся, который повышают уровень знаний учащихся в значимых культурных контекстах. Кроме того, статья имеет важные образовательные последствия для будущих исследований влияния адаптивного онлайн-обучения на взаимодействие студентов иностранных языков. Результаты подчеркивают необходимость проведения более квазиэкспериментальных и описательных исследований для лучшего понимания преимуществ и проблем внедрения адаптивного электронного обучения в высших учебных заведениях для студентов, изучающих иностранные языки. Сделанные выводы позволили сформулировать руководящие принципы для учителей. Для завершения этой работы с помощью модели ПД и ADDIE разработчики учебных программ, преподаватели могут создавать учебные программы, поощряющие учащихся к более автономному и эффективному изучению иностранных языков.
{{ ELEMENTS.length }}
Наименование
Цена
Количество
Артикул : {{ item.MODEL }}
{{ item.STATUS }}
{{ item.PRICE }}
{{ item.OLD_PRICE }}
- +
Вы экономите: {{ DATA.TOTAL_DISCOUNT_SUM }}
Итого: {{ DATA.TOTAL_SUM }}
Вы можете вернуться в каталог и продожить покупки
Вернуться и продолжить покупки