Problems and suggestions on the teaching quality of Chinese vocational education

Журнал «KANT» №1(42) 2022 [стр. 211-216]

DOI: 10.24923/2222-243X.2022-42.40

Авторы: Gu Rong, Postgraduate student, Altai State University, Barnaul

Ключевые слова: vocational education; teaching quality.

The purpose of the study is to identify factors affecting the quality of teaching through the actualization of problems related to the quality of teaching in vocational education. The scientific novelty lies in the fact that theory and practice are combined to solve the tasks assigned to the study. As a result, a practical list of proposals was put forward to promote the improvement of the quality of teacher training in the field of vocational education and to increase the attractiveness of vocational education in general.

скачать

Литература:
1. Ministry of Education. Several Opinions on Comprehensively Improving the Teaching Quality of Higher Vocational Education [J]. China Vocational and Technical Education, 2017, (01).
2. Shi Weiping. The characteristics of the times and the reform and innovation of vocational education [M]. Shanghai: Shanghai Education Press, 2019.
3. Zhao Zhiqun. Vocational education and training learning new concept [M]. Beijing: Science Press, 2018.
4. UNESCO. Revised Recommendations on Technical and Vocational Education: 2011 [A]. Liu Laiquan. An overview of the world's technical and vocational education [C]. Beijing: Higher Education Press, 2012.
5. Lu Xin. Vocational education serving the economy and society must keep up with the pace of the industry [N]. China Education News, 2019-12-14.6. Гузеев М.С. Оценивание качества педагогической деятельности преподавателей как фактор воздействия на уровень их профессионализма / М.С. Гузеев, Э.Р. Куликова // Вопросы педагогики. – 2020. – № 10-1. – С. 68-71.
7. Гутник Т.Н. Влияние профессиональных и личностных качеств педагога на эффективность педагогической деятельности / Т.Н. Гутник, Л.И. Красноплахтова // Институциональные тренды трансформации социально-экономической системы в условиях глобальной нестабильности : материалы V Международной научно-практической конференции. – Краснодар : Краснодарский ЦНТИ-филиал ФГБУ "РЭА Минэнерго России", 2021. – С. 146-150.
8. Белькова И.А. Походы к профессионально-личностным качествам педагога и профессиональному стандарту педагогической деятельности / И.А. Белькова // Молодой ученый. – 2020. – № 4 (294). - С. 277-280.

Проблемы и предложения по качеству преподавания китайского профессионального образования

Authors: Гу Жун, аспирантка, Алтайский государственный университет, Барнаул

Keywords: профессиональное образование; качество обучения.

Цель исследования – выявить факторы, влияющие на качество преподавания, через актуализацию проблем, связанных с качеством преподавания в профессиональном образовании. Научная новизна заключается в том, что теория и практика объединены для решения задач, поставленных перед исследованием. В результате выдвинут практический перечень предложений по содействию повышения качества подготовки педагогов в области профессионального образования и повышения привлекательности профессионального образования в целом.
{{ ELEMENTS.length }}
Наименование
Цена
Количество
Артикул : {{ item.MODEL }}
{{ item.STATUS }}
{{ item.PRICE }}
{{ item.OLD_PRICE }}
- +
Вы экономите: {{ DATA.TOTAL_DISCOUNT_SUM }}
Итого: {{ DATA.TOTAL_SUM }}
Вы можете вернуться в каталог и продожить покупки
Вернуться и продолжить покупки