Специфика профессиональной коммуникации в процессе карьерного развития учителя

Журнал «KANT» №1(34) 2020 [стр. 267]

Авторы: Крисковец Татьяна Николаевна, доктор педагогических наук, доцент, заведующий кафедрой Иностранных зыков, Военный институт (инженерно-технический), Военная академия материально-технического обеспечения им. генерала армии А.В. Хрулева, Санкт-Петербург, Меркулова Людмила Валерьевна, кандидат педагогических наук, доцент, кафедра Педагогики, Оренбургский государственный педагогический университет, Оренбург

Ключевые слова: профессиональная карьера; управление карьерой; профессиональная коммуникация; профессиональное развитие; самообразование; цели развития; карьерная стратегия; компетентность; самомаркетинг; образовательное пространство; научная среда.

Стратегия профессиональной карьеры предполагает максимальное личностное развитие через управление карьерой, предусматривает активизацию самообразования, профессиональных достижений, взаимодействие всех структурных звеньев управления карьерой, выявление общих интересов индивидов и организаций, интегративный характер и целостность управления карьерой. Авторы раскрывают важность профессионального общения для каждого аспекта профессиональной карьеры педагога. В данной статье рассматривается проблема управления профессиональной карьерой как одно из стратегических направлений развития организации, карьера представляется как своеобразный контекст профессионального развития педагогов. Доказывается взаимозависимость управления профессиональной карьерой и успешного развития школьной организации в целом, описывается проникновение профессионального общения во все сферы профессиональной карьеры как мощной объединяющей силы.

скачать

Литература:
1. Anfilatov, B.С., Yemelyanov A.А, Kukushkin A.A. The system analysis in management: / Under the editorship of A.A.Yemelyanov. М: Finance and statistics, 2013. 368 p. 2. Barakhovich, I.I. Readiness of the future teacher for professional communication / I.I. Barakhovich, M.I. Shilov // Bulletin of Krasnoyarsk State Pedagogical University. V.P. Astaf'eva. 2014. №2. P. 37-40. 3. Baturin, B.K. Human activity as unity of knowledge and management.// Philosophy of education, 2015, 1 (12). p 64-76 4. De Wit, H. Internationalisation of Higher Education in the United States and Europe. Westport. CT: Greenwood. 2012. 209 р. 5. Grebenkina, L.K. Strategic goals of the development of education and modern interactive technologies of professional-personal development of the teacher / Collection of scientific articles of the International Scientific and Practical Conference dedicated to the 85th anniversary of the birth of Academician Vitaliy Slastenin. Pedagogical Education: Challenges of the 21st Century. Publisher: Remder (Yaroslavl). 2015. P. 64-70 6. Harriot, P. Career http://dps.smrtl c.ru/Disc/Herriot_Kariera.htm 7. Ilyin, I.A. The way to evidence. ("Thinkers of the XX-th century"). М, 1993. 431 p. 8. Ivanov, V. Career of the manager: necessity and the basic maintenance // Management in Russia and abroad-2017. №5. 45-53pp. 9. Komarov, E. Career management //Staff management. 1999. № 1. 10. Mayo, E. The Social Problems of an Industrial Civilization. Cambridge, Mass.: Harvard University. 1945. 11. Poletaeva, N.M. Motivation of the personal and professional development of the teacher / N.M. Poletaeva. // Bulletin of the Leningrad State University named after A.S. Pushkin. 2014. T.3. No. 4. P. 30-39 12. Sokolova, I.I. A study of the readiness of young teachers for professional work in the light of standards and requirements of employers / I.I. Sokolova, E.V. Piskunova, A.Yu. Sergienko // Man and Education. 2015. №1(42). P. 11-15. 13. Тurenko, B.G. Theoretical and methodological bases of formation of administrative shots. Irkutsk: Publishing house IGEA, 2009.

The specifics of the professional communication in the teachers' career development

Authors: Kriskovets Tatyana Nikolaevna, DSc of Pedagogical science, Associate Professor, Department of Foreign Languages, Military Engineering and Technical Institute, Military Academy of Logistics and Transportation named after A.V. Khrulev, St.Petersburg , Merkulova Lyudmila Valerievna, РhD of Pedagogical science, Associate Professor, Department of Pedagogics, Orenburg State Pedagogical University, Orenburg

Keywords: professional career; career management; professional communication; professional development; self-education; development goals; career strategy; competence; self marketing; educational space; scientific environment.

The strategy of professional career assumes the maximum personal development through career management, provides activation of self-education, professional achievements, collaboration of all structural parts of career management, revealing of common interests of individuals and organizations, integrative nature and integrity of the career management. The authors reveal the importance of the professional communication for every aspect of teachers' professional career. This article shows the problem of professional career management as one of strategic directions of the organizational development. It represents career as an original context of professional development of teachers, proves interdependence of professional career management and successful development of the school organization as a whole, describes the penetration of professional communication in all spheres of professional career as a powerful unifying force.
{{ ELEMENTS.length }}
Наименование
Цена
Количество
Артикул : {{ item.MODEL }}
{{ item.STATUS }}
{{ item.PRICE }}
{{ item.OLD_PRICE }}
- +
Вы экономите: {{ DATA.TOTAL_DISCOUNT_SUM }}
Итого: {{ DATA.TOTAL_SUM }}
Вы можете вернуться в каталог и продожить покупки
Вернуться и продолжить покупки