Функции готовности будущего учителя начальных классов к педагогическому взаимодействию с родителями в воспитании учащихся
Журнал «KANT» №2(31) 2019 [стр. 78]
Ключевые слова: функции готовности будущего учителя начальных классов; педагогическое взаимодействие с родителями; воспитание учащихся; личностные качества учителя; виды деятельности учителя.
В статье анализируются функции готовности будущего учителя начальных классов к педагогическому взаимодействию с родителями в воспитании учащихся; предлагаются различные классификации функций; констатируются различные стратегии исследования педагогического взаимодействия участников педагогического образования, свидетельствующие о разработанности этой проблемы в сторону гуманизации образования; аргументированы основания для выделения функций готовности будущего учителя начальных классов к педагогическому взаимодействию с родителями в воспитании учащихся; представлена их характеристика, на основании которой выделены личностные качества и виды деятельности будущего учителя начальных классов.
Functions of readiness of the future primary school teacher to pedagogical interaction with parents in education of pupils
Keywords: functions of readiness of the future primary school teacher; pedagogical interaction with parents; education of pupils; personal qualities of the teacher; the types of activities teacher.
The article analyzes the functions' readiness of the future primary school teacher to pedagogical interaction with parents in the education of students; different classifications of functions are offered; various strategies' research of pedagogical interaction of participants' pedagogical education testifying to the development of this problem towards humanization of education are stated; the grounds for the allocation of the functions' readiness of the future primary school teacher to pedagogical interaction with parents in the education of students are argued; their characteristic on the basis of which personal qualities and types of activity of the future primary school teacher are allocated is presented.