Роль педагога в организации проектной деятельности дошкольников
Журнал «KANT» №1(26) 2018 [стр. 102]
Ключевые слова: дошкольники; проектный подход; внедрение; проблемы; требования; мотивация; зарубежный опыт
Статья посвящена особенностям организации проектной деятельности дошкольников. Автором рассмотрены проблемы использования проектного подхода в системе дошкольного образования. По итогам сравнительного анализа зарубежной психолого-педагогической литературы определена роль педагога в проектной деятельности дошкольников. Разработаны методические рекомендации по применению проектного подхода к обучению в детских образовательных учреждениях. Выработанные рекомендации будут способствовать повышению эффективности образовательного процесса и обеспечат дальнейшее совершенствование отечественной методики проектной деятельности. Выводы исследования могут быть учтены при разработке новых учебных программ.
Organization of preschool children project activity: teacher's role
Keywords: preschoolers; project approach; implementation; problems; requirements; foreign experience.
The article is devoted to the peculiarities of the organization of the project activity of preschool children. The author considers the problems of using the project approach in the preschool education system. Based on the results of a comparative analysis of foreign psycho-pedagogical literature, the role of the teacher in the project activity of preschool children is defined. Methodical recommendations on the application of the project approach to teaching in children's educational institutions have been developed. The developed recommendations will contribute to improving the efficiency of the educational process and will ensure further improvement of the national methodology for project activities. The findings of the study can be taken into account when developing new curricula.