Модель формирования способности экономиста использовать в профессиональной деятельности технические средства и информационные технологии
Журнал «KANT» №1(26) 2018 [стр. 9]
Ключевые слова: модель; моделирование; экономист; технические средства; информационные технологии.
В статье разработана модель процесса формирования способности экономиста использовать в профессиональной деятельности технические средства и информационные технологии, соединяющая восемь смысловых блоков (целеполагающий, инструментально-методический, компонентно-критериальный, информационно-когнитивный, логико-аналитический, инициативно-деятельностный, виртуально-сетевой и оценочно-результативный), выстроенные с учетом основных положений теории информатизации процесса профессиональной подготовки студентов экономического профиля.
Model of the process of formation of the economist's ability to use in his professional activities technical means and information technologies
Keywords: model; modeling; economist; technical means; information technology.
The article describes the model of the process of forming the ability of an economist to use technical means and information technologies in his professional activity that connects eight semantic blocks (goal-setting, instrumental-methodological, component-criterial, information-cognitive, logical-analytical, initiative-activity, virtual-network and evaluative-productive), aligned with the main provisions of the theory of informatization of the process of professional training of students economics profile.