Студенты с инвалидностью в вузе: пути к социальной образованности
Журнал «KANT» №1(26) 2018 [стр. 256]
Ключевые слова: студент с инвалидностью; социальные компетенции; социальная образованность; компетентностный подход; качество социального образования.
В статье раскрываются особенности социального образования как условия и результата интеграции личности в общество; проблемы достижения социальной образованности студентами с инвалидностью в условиях вуза. Дается обоснование понятиям "студент с инвалидностью", "социальная образованность", "качество социального образования лиц с инвалидностью". На основе выделенных показателей: когнитивного, праксиологического, аксиологического и морально-психологического, осуществлен анализ достижения уровня социальной образованности студентов с инвалидностью.
Students with disabilities: on the way to social education
Keywords: student with disability; social competence; social education; competence approach; quality of social education.
The article reveals the features of social education as a condition and result of integration of the individual into society; problems of achieving social education by students with disabilities in the conditions of the university. The substantiation of the concepts "student with a disability", "social education", "the quality of social education for persons with disabilities" is given. On the basis of the selected indicators: cognitive, praxeological, axiological and moral-psychological, an analysis was made of the achievement of the level of social education of students with disabilities.