Симфония миссионерско-педагогической деятельности с подростками социально- реабилитационных центров
Журнал «KANT» №4(25) 2017 [стр. 106]
Ключевые слова: социальная реабилитация; миссионерско-педагогическая деятельность; духовно-ориентированный диалог; структурно-функциональная модель духовно-нравственного диалога; индивидуализация духовно-нравственной реабилитации.
В статье рассматривается тема миссионерско-педагогической практики с детьми и подростками, проходящими курс реабилитационных мероприятий в социально-реабилитационных центрах для несовершеннолетних. На основе исследований как автора статьи, так и иных авторов, указываются основные проблемы, возникающие в этом процессе. Называются принципы и представляется апробированная структурно-функциональная модель духовно-нравственного диалога для преодоления ряда проблем в процессе социальной и нравственной реабилитации подростков.
Symphony of missionary and pedagogical practice with teenagers in charities
Keywords: social rehabilitation; missionary-pedagogical practice; spiritually-oriented dialogue; structural and functional model of spiritual and moral dialogue; individualization of spiritual and moral rehabilitation.
The article deals with the theme of missionary and pedagogical practice with teenagers taking a course of rehabilitation in charities. Based on research by the author of the article, and other authors, the main problems arising in this process are indicated. The principles and approved structural and functional model of the spiritual and moral dialogue are presented to overcome a number of problems in the process of social and moral rehabilitation of teenagers, providing a symphony in missionary and pedagogical practice.