Роль методологий педагога-хореографа в эффективности повышения уровня детской хореографии в современных социально- общественных условиях
Журнал «KANT» №4(25) 2017 [стр. 84]
Ключевые слова: детский танец; хореография; искусство; игра; педагог; воспитание; хореограф.
В статье рассматриваются особенности детской хореографии, на основании теоретических наработок и практических исследований определена специфика танца младшей возрастной группы. Также автором рассмотрены базовые аспекты формирования личности в контексте влияния занятий хореографией в дошкольном и школьном возрасте. По итогу работы сделан вывод относительно роли методологий педагога-хореографа в эффективности повышения уровня детской хореографии в современных социально-общественных условиях.
The role of methodologies teacher-choreographer in the effectiveness of increasing the level of children's choreography in modern social conditions
Keywords: children's dance; choreography; art; play; teacher; education; choreographer.
In the article features of children's choreography are considered, based on theoretical developments and practical studies the specificity of the dance of the younger age group is determined. The author also considers the basic aspects of personality formation in the context of the influence of choreography classes at preschool and school age. Based on the work, a conclusion was made regarding the role of the methodology of the pedagogue-choreographer in the effectiveness of raising the level of children's choreography in modern social and social conditions.