О факторах, влияющих на маркетинг продукции в сфере культуры и искусства
Журнал «KANT» №2(23) 2017 [стр. 252]
Ключевые слова: культурный проект; музыкальный фестиваль; продукт; факторы; потребитель.
В статье на основании исследования и обобщения теоретических подходов, существующих в литературе по маркетингу культурных организаций, выявлены факторы, непосредственно влияющие на маркетинг таких культурных проектов, как музыкальные фестивали. Учет данных факторов в практике маркетингового управления направлен на оптимизацию планово-управленческих решений и совершенствование маркетинговых практик. Выводы исследования могут быть учтены в управленческой деятельности отечественных организаций при разработке маркетинговой стратегии культурных проектов.
On factors that affect marketing of culture and art products
Keywords: cultural project; music festival; product; factors; consumer.
TThe article based on the research and generalization of theoretical approaches existing in the marketing literature, cultural organizations, the factors that directly affect the marketing of such cultural projects like music festivals. To include these factors in the practice of marketing management is aimed at optimizing planning and management decisions and improvement of marketing practices. The findings of the study can be taken into account in the management activities of domestic organizations in the development of marketing strategies of cultural projects.