Особенности становления фонетических средств речи у детей-билингвов
Журнал «KANT» №1(22) 2017 [стр. 74]
Ключевые слова: билингвизм; фонетические средства речи; интерференционные; фонологические; фонетические дефекты произношения.
Данная статья посвящена одному из наиболее актуальных вопросов современности – изучению особенностей становления фонетических средств речи в условиях билингвизма. Авторы приводят результаты исследования по выявлению нарушений произношения у детей-билингвов дошкольного возраста в г. Грозный. Дети-билингвы представляют собой группу риска по возникновению трудностей в формировании фонетических средств речи. Наиболее негативное влияние при билингвизме оказывает неврологическая патология.
Peculiarities of the formation of phonetic means of language in bilingual children
Keywords: bilingualism; phonetic means of language; interference; phonological; phonetic articulation disturbance.
The present article is dedicated to the question of the modern age day – study of peculiarities of the formation of phonetic means of language in bilingual children. The authors provide research results to identify the pronunciation disorders in bilingual pre-school children in the city of Grozny. Bilingual children represent a risk group for the difficulties arising in the formation of phonetic means of language. The most negative influence in bilingualism has a neurological pathology.