Принципы проектирования современного урока в начальном образовании
Журнал «KANT» №1(22) 2017 [стр. 54]
Ключевые слова: ФГОС НОО; концепция урока; принципы проектирования урока; системно-деятельностный подход; типология современного урока; теория учебной деятельности.
В статье раскрыты принципы проектирования современного урока в начальном образовании; обусловлена их взаимосвязь и способ реализации; аргументируется значимость концепции теории учебной деятельности при проектировании современного урока в начальном образовании; обосновывается актуальность проектирования современного урока в начальном образовании при соблюдении этих принципов; перечисляются требования к такому уроку.
Design principles of a modern lesson in primary education
Keywords: education standards; the concept of the lesson; the design principles of the lesson; the system-activity approach; the typology of modern lesson; theory of training activities.
The article describes design principles of a modern lesson in primary education; due to their interconnection and method of implementation; discusses the significance of the concept of the theory of learning activities when designing a modern lesson in primary education; the urgency of designing a modern lesson in primary education by adhering to these principles; lists the requirements for this lesson.