Принципы проектирования современного урока в начальном образовании

Журнал «Кант» №1(22) 2017 [стр. 54]

Авторы: Реутова Людмила Петровна, доктор педагогических наук, профессор, кафедра Теории и методики профессионального образования, Карачаево-Черкесский государственный университет им. У.Д. Алиева, Карачаевск

Ключевые слова: ФГОС НОО; концепция урока; принципы проектирования урока; системно-деятельностный подход; типология современного урока; теория учебной деятельности.

В статье раскрыты принципы проектирования современного урока в начальном образовании; обусловлена их взаимосвязь и способ реализации; аргументируется значимость концепции теории учебной деятельности при проектировании современного урока в начальном образовании; обосновывается актуальность проектирования современного урока в начальном образовании при соблюдении этих принципов; перечисляются требования к такому уроку.

Design principles of a modern lesson in primary education

Authors: Reutova Lyudmila Petrovna, DSc of Pedagogical sciences, Professor, Chair of Theory and Methodology of Professional Education, Karachay-Cherkessia State University named after U. D. Aliev, Karachaevsk

Keywords: education standards; the concept of the lesson; the design principles of the lesson; the system-activity approach; the typology of modern lesson; theory of training activities.

The article describes design principles of a modern lesson in primary education; due to their interconnection and method of implementation; discusses the significance of the concept of the theory of learning activities when designing a modern lesson in primary education; the urgency of designing a modern lesson in primary education by adhering to these principles; lists the requirements for this lesson.