Подготовка будущих учителей к условиям работы в полиэтнической школе
Журнал «KANT» №4(21) 2016 [стр. 38]
Ключевые слова: полиэтническая школа; инофон; профессиональная подготовка педагога.
Актуальность проблемы подготовки будущих учителей к условиям работы в полиэтнической школе связана с объективными социальными процессами. Авторы обозначают сложные условия типовой российской школы, связанные с особыми требованиями к учителю (знания приемов организации материала, специфичных для учащихся-инофонов). В статье также рассматриваются условия профессиональной подготовки будущего учителя и приводятся примеры мероприятий, направленных на успешную реализацию профессиональных компетенций будущего учителя в современной школьной практике.
Preparing prospective teachers to work in conditions of polyethnic school
Keywords: multi-ethnic school; foreign students; professional training of the teacher.
The problem of preparation of future teachers to working conditions in a multiethnic school is associated with objective social processes. The authors outline the difficult conditions typical of the Russian school associated with special requirements to the teacher (knowledge of methods of organizing material specific to students of a foreign language). The article also discusses the conditions of vocational training of future teachers and provides examples of measures aimed at successful implementation of professional competences of future teacher in modern school practice.