Системная модель формирования устойчивых конкурентных преимуществ туристических направлений
Журнал «KANT» №2(19) 2016 [стр. 132]
Ключевые слова: туристский продукт; ресурсы; туристский бренд.
Данная статья посвящена проблемам комплексной оценки туристских ресурсов Северного Кавказа. Проанализированы методики и критерии оценки отдельных видов туристских ресурсов, определяющих туристско-рекреационный потенциал территории. Дана оценка туристских ресурсов. Предложена Модель комплексной оценки туристских ресурсов региона, основанная на кадастре туристских ресурсов.
A system model of a sustainable competitive advantage of tourist destinations
Keywords: tourism product; resources; tourism brand.
The paper deals with the problems of the North Caucasus tourist resources complex estimation. The methods and estimation criteria for the specific types of tourist resources, which determine the tourist-recreational potential of the region, are analyzed. The tourist resources of region are evaluated. The model of the region tourist resources complex estimation is offered. It is based on the cadastre of tourist resources.