Нравственно-педагогическая установка на целомудрие как предмет педагогического исследования

Журнал «Кант» №2(19) 2016 [стр. 17]

Авторы: Бабченко Анна Петровна, кандидат педагогических наук, доцент, кафедра Физической культуры, Институт сервиса, туризма и дизайна (филиал) СКФУ, Пятигорск, Осипова Виктория Евгеньевна, аспирант, кафедра Теории и методики профессионального образования, Карачаево-Черкесский государственный университет имени У.Д. Алиева, Карачаевск, Карачаево-Черкесская республика

Ключевые слова: целомудрие; половое воспитание; сексуальное просвещение; педагогические подходы; программы полового воспитания.

Теоретический анализ, представленный в данной статье, направлен на обобщение философских, социокультурных, сексологических аспектов проблемы в историческом контексте межполовых отношений, непосредственно связанных с таким понятием, как целомудрие и девственность. Проведенный анализ позволил выявить разнообразие и противоречивость взглядов в вопросах сексуальных отношений и противоборствующие позиции в этих вопросах.

Moral-pedagogical installation for chastity as a subject of pedagogical research

Authors: Babchenko Anna Petrovna, PhD of Pedagogical sciences, Associate Professor, Chair of Physical education Institute of service, tourism and design (branch) of NCFU, Pyatigorsk, Osipova Victoria Evgenievna, Post-graduate student, Chair of Theory and methodology of professional education, Karachay-Cherkess State University named after U. D. Aliev, Karachaevsk, Karachay-Cherkess Republic

Keywords: chastity; sex education; sexual education; pedagogical approaches; programs of sex education.

Theoretical analysis we have presented in this article aims at a synthesis of philosophical, socio-cultural aspects of sexual problems in the historical context of sexual relationships that are directly related to the concept of chastity and virginity. The analysis allowed us to identify the variety and contradiction of opinions in matters of sexual relations and opposing positions on these issues.