Социально-педагогическая значимость игры в творческом развитии и познавательной деятельности младших школьников

Журнал «Кант» №3(16) 2015 [стр. 27]

Авторы: Белевцова Алла Михайловна, ст. преподаватель, кафедра Теории и методики музыкального образования, Ставропольский государственный педагогический институт, Ставрополь

Ключевые слова: специфика младшего школьного возраста; игра как феномен общечеловеческой культуры; творческое развитие; познавательная деятельность; социально-педагогическая значимость игры

В статье исследуется социально-педагогическая значимость игры в творческом развитии и познавательной деятельности младших школьников. Характеризуется специфика младшего школьного возраста, выявляется специфичность игры как социально значимого феномена общечеловеческой культуры.

The social and pedagogical importance of game in creative development and cognitive activity of younger school students

Authors: Belevtsova Alla Mikhaelovna, Senior Professor, Chair of Theory and Technique of Music Education, Stavropol state Pedagogical Institute, Stavropol

Keywords: specifics of younger school age; game as phenomenon of universal culture; in creative development; cognitive activity; social and pedagogical importance of game

In article the social and pedagogical importance of game in creative development and cognitive activity of younger school students is investigated. Specifics of younger school age are characterized, specificity of game as socially significant phenomenon of universal culture comes to light.