Blended learning в преподавании английского языка в средних классах

Журнал «KANT» №2(39) 2021 [стр. 323]

DOI: 10.24923/2222-243X.2021-39.55

Авторы: Залунин Арсений Евгеньевич, аспирант, Российский университет Дружбы народов, Москва

Ключевые слова: Blended learning; образование; английский; педагогика; современные технологии; среднее образование.

Цель исследования – раскрыть специфику и эффективность метода blended learning при обучении английскому языку в 6 классах. В ходе исследования был проведён анонимный опрос на базе ЧОУ школа "Лексис", ориентированной на инновационные технологии в обучении, целью которого служило выявление отношения к Blended Language Learning. Научная новизна заключается в выделении положительных черт подхода и тех аспектов, которые нуждаются в качественном улучшении. В результате выявлены слабые и сильные стороны Blended Learning. К числу сильных сторон следует отнести развитие творческого потенциала учащихся, улучшение навыков говорения, активная смена деятельности, их всестороннее развитие. К отрицательным сторонам относится увеличение количества часов, затрачиваемых на подготовку к занятиям, возможные технические трудности в условиях удалённого обучения на фоне СOVID-19.

скачать

Литература:
1.Зиллион. [Электронный ресурс] // Blended Learning: переход к смешанному обучению за 5 шагов. URL: https://zillion.net/ru/blog/375/blended-learning-pieriekhod-k-smieshannomu-obuchieniiu-za-5-shaghov (дата обращения: июнь 2020)
2. Путеводитель по смешанному обучению. [Электронный ресурс] // Точка доступа: http://www.edutainme.ru/post/blended-guide-rus/ (дата обращения: ноябрь 2020)
3. A-Mahrooki R., Salah T. [Электронный ресурс] // Using Technology in Foreign Language Teaching. 309 P.
4. Banados, E. A blended-learning pedagogical model for teaching and learning EFL successfully through an online interactive multimedia environment. CALICO Journal, 23(3), 533-550 p.
5. Li Mang, Zhao Young. [Электронный ресурс] // Exploring Learning&Technology in Higher Education. 213 P.
6. Michael B. Horn, Heather Staker, Clayton M. Christensen. [Электронный ресурс] // Blended: Using Disruptive Innovations to Improve Schools
7. Morehead, P., & Labeau, B. (2004). Successful curriculum mapping: Fostering smooth technology integration. Learning and Leading with Technology, 32(4), 12-16. New Jersey Institute of Technology (NJIT). [Электронный ресурс] // Hybrid learning. Retrieved September 22.2012 URL: http://media.njit.edu/hybrid/ (дата обращения: ноябрь 2020)
8. Oakes, K., & Casewit, C. (2003). E-learning: [Электронный ресурс] // The answer is blended learning, now what was the question again. URL: http://www.astd.org/astd/Publications/TD_Magazine/2003_pdf/76031017.htm (дата обращения: январь 2021)
9. Oblender, T. (2002). A hybrid course model: One solution to the high online drop-out rate. Learning and Leading with Technology, 29(6), 42-44.
10. Oblinger, D. (2003). Boomers, gen-Xers, and millennials: Understanding the new students. EDUCAUSE Review, 38(4), 37-47.
11. The ASTD E-learning Handbook. [Электронный ресурс] // Best Practicies, Strategies and Case Studies for an Emerging Field. URL: http://books.mhprofessional.com/authors/rossett/bl.htm (дата обращения: ноябрь 2020)
12. TeachTarget. (2014) [Электронный ресурс] // Information age. URL: http://searchcio.techtarget.com/definition/Information-Age (дата обращения: январь 2021)
13. Tokmak, H. S., & Karakuls, T. (2011). ICT preservice teachers' opinions about the contribution of initial teacher training to teaching practice. Contemporary Educational Technology, 2(4), 319-332
14. Watson J. Blended Learning: The Evolution of Online and Face-to-Face Education from 2008-2015.

Blended learning in teaching English in secondary school

Authors: Zalunin Arseniy Eugenievich, Postgraduate student, Peoples Friendship University of Russia, Moscow

Keywords: Blended learning; education; English; pedagogy; modern technology; secondary education.

The purpose of the study is to reveal the specifics and effectiveness of the blended learning method in teaching English in grades 6. In the course of the study, an anonymous survey was conducted on the basis of the CHOU school "Lexis", focused on innovative technologies in teaching, the purpose of which was to identify attitudes to Blended Language Learning. The scientific novelty lies in the identification of the positive features of the approach and those aspects that need qualitative improvement. As a result, the weaknesses and strengths of Blended Learning are revealed. The strengths include the development of students' creative potential, improvement of speaking skills, active change of activities, and their comprehensive development. The negative aspects include an increase in the number of hours spent on preparing for classes, possible technical difficulties in remote learning against the background of COVID-19.
{{ ELEMENTS.length }}
Наименование
Цена
Количество
Артикул : {{ item.MODEL }}
{{ item.STATUS }}
{{ item.PRICE }}
{{ item.OLD_PRICE }}
- +
Вы экономите: {{ DATA.TOTAL_DISCOUNT_SUM }}
Итого: {{ DATA.TOTAL_SUM }}
Вы можете вернуться в каталог и продожить покупки
Вернуться и продолжить покупки