Базовые компетенции учителя для комплексной оценки соответствия требованиям профессионального стандарта педагога
Журнал «KANT» №3(32) 2019 [стр. 146]
Ключевые слова: педагогическая компетентность; базовые компетенции педагога; оценка компетенций педагога.
В статье осуществлен анализ подходов к выделению базовых компетенций педагога; приведена характеристика моделей оценки компетенций учителей; представлены результаты эмпирического исследования определения перечня базовых компетенций, необходимых для включения в комплексную модель оценки качества деятельности педагога в соответствии с требованиями профессионального стандарта, значимых с точки зрения самих педагогических работников.
Basic teacher's competence for a comprehensive evaluation of compliance with the requirements of the professional standard of the teacher
Keywords: pedagogical competence; basic competence of the teacher; assessment of the teacher's competence.
The article analyzes the approaches to the allocation of basic competencies of the teacher; provides a description of models for assessing the competencies of teachers; presents the results of empirical research to determine the list of basic competencies required for inclusion in a comprehensive model of assessing the quality of teacher activities in accordance with the requirements of the professional standard, significant from the.