Институциональный аспект развития социальной рекламы в контексте государственного управления
Журнал «KANT» №4(29) 2018 [стр. 356-360]
Ключевые слова: социальная реклама; информационная служба; средства массовой коммуникации; государственные органы власти; социальная технология.
В статье представлены факторы, оказывающие влияние на развитие социальной рекламы как социального института, задачи государственного управления в области социальной рекламы. Определены функции социальной рекламы органов государственной власти. Отражен общий процесс управления социальной рекламой. Раскрыты задачи информационных служб органов власти, проблемы и направления развития социальной рекламы в дальнейшем.
Institutional aspect of development of social advertising in the context of public administration
Keywords: social advertising; information service; mass media; state authorities; social technology.
The article presents the factors that influence the development of social advertising as a social institution, the tasks of public administration in the field of social advertising. The functions of social advertising of public authorities are determined. Reflects the overall process of managing social advertising. The objectives of the information services of the authorities, the problems and directions of development of social advertising in the future.