Реализация принципов метода проектов в практике преподавания русского языка (довузовский этап)
Журнал «KANT» №4(29) 2018 [стр. 77-81]
Ключевые слова: этап довузовской подготовки; педагогические технологии; проект; русский язык как иностранный; компетентностный подход; личностно-ориентированный подход.
В статье актуализируется проблема практики преподавания русского языка как иностранного в рамках проектного метода в период довузовской подготовки. Метод проектов позволяет эффективно сочетать коммуникативный, личностно-ориентированный и компетентностный подходы. В результате применения метода проектов у обучающих развиваются такие качества, как энтузиазм и настойчивость, креативность, стратегическое мышление, эрудиция.
Implementation of the principles of the method of project in the practice of teaching the Russian language (pre-university training stage)
Keywords: pre-University stage; pedagogical technologies; project; Russian as a foreign language; competence-based approach; personality-oriented approach.
The article addresses the problem of the practice of teaching Russian as a foreign language in the framework of the project method in the period of pre-university training. The project method allows to effectively combine communicative, personality-oriented and competence-based approaches. As a result of the application of the project method, the trainees develop such qualities as enthusiasm and perseverance, creativity, strategic thinking, erudition.