Дополнительное образование в контексте профессионального развития педагога: психологический аспект

Журнал «KANT» №4(29) 2018 [стр. 72-77]

Авторы: Рукавишникова Елена Евгеньевна, кандидат психологических наук, доцент кафедры андрагогики, Ставропольский государственный педагогический институт, Ставрополь

Ключевые слова: дополнительное профессиональное образование; педагог; профессиональное развитие.

В статье рассматриваются психологические аспекты дополнительного образования, определяющие профессиональное развитие педагога; обозначены возможности достижения педагогом метапредметных и личностных образовательных результатов в системе непрерывного образования; актуализируется вопрос о включении педагога в современные формы мышления и коммуникации, кооперации и деятельности; ставится вопрос о том, что модель профессионального развития личности современного педагога требует развивающей модели дополнительного профессионального образования.

Additional education in the context of the professional development of the teacher: the psychological aspect

Authors: The article deals with the psychological aspects of additional professional education, which determine the professional development of a teacher; the possibilities of a teacher achieving meta-subject and personal educational results in the system of continuous education are indicated; the question of the inclusion of the teacher in modern forms of thinking and communication, cooperation and activities is being updated; the question is raised that the model of professional development of the personality of a modern teacher requires a developing model of additional professional education.

Keywords: additional vocational education; the teacher; Professional Development.

The article deals with the psychological aspects of additional professional education, which determine the professional development of a teacher; the possibilities of a teacher achieving meta-subject and personal educational results in the system of continuous education are indicated; the question of the inclusion of the teacher in modern forms of thinking and communication, cooperation and activities is being updated; the question is raised that the model of professional development of the personality of a modern teacher requires a developing model of additional professional education.
{{ ELEMENTS.length }}
Наименование
Цена
Количество
Артикул : {{ item.MODEL }}
{{ item.STATUS }}
{{ item.PRICE }}
{{ item.OLD_PRICE }}
- +
Вы экономите: {{ DATA.TOTAL_DISCOUNT_SUM }}
Итого: {{ DATA.TOTAL_SUM }}
Вы можете вернуться в каталог и продожить покупки
Вернуться и продолжить покупки