Средства языкового развития детей-инофонов в полиэтнической школе
Журнал «KANT» №3(28) 2018 [стр. 67]
Ключевые слова: полиэтническая школа; билингвизм; многоязычие; инофон; лингвокультурология.
Актуальность проблемы языкового развития детей-инофонов связана с объективными социальными процессами. В статье рассматриваются средства языкового развития детей-инофонов, связанные с организацией психолого-педагогического и лингвометодического сопровождения их в процессе обучения русскому языку в школе. Авторы обозначают сложные условия типовой российской школы, связанные с особыми требованиями к учителю (знания приемов организации материала, специфичных для учащихся-инофонов). Лингвокультурология рассматривается авторами как новая дисциплина синтезирующего типа, обслуживающая традиционную методику преподавания русского языка.
Tools of language development children a foreign language in a multi-ethnic school
Keywords: multi-ethnic school; bilingualism; multilingualism; inion; cultural linguistics.
The actuality of the problem of the language development of children of migrants is related to objective social processes. The article discusses the conditions of language development of children of migrants related to the organization of psychological-pedagogical and linguistic teaching support them in the process of learning Russian in school. The author denotes the complex conditions typical of the Russian school associated with special requirements to the teacher (knowledge of methods of organization-specific material for students-migrants). Cultural linguistics as a new discipline of synthesizing type, serving traditional methodology of teaching Russian language.