Использование активного метода обучения "научный стендап" и методического приема "шеринг" в преподавании теоретических дисциплин
Журнал «KANT» №3(28) 2018 [стр. 46]
Ключевые слова: образовательные технологии; высшая школа; компетенции; активные и интерактивные методы обучения; научный стендап; методический прием; шеринг.
В статье подчеркивается актуальность использования в образовательном процессе при преподавании теоретических дисциплин современных образовательных технологий, активных и интерактивных приемов и методов в русле компетентностного подхода и предлагается к внедрению в высшей школе апробированный авторами новый активный метод обучения для проведения занятий семинарского типа "научный стендап", а также методический прием "шеринг".
The use of the active method of teaching "Scientific stend up" and methodical reception "sharing" in the teaching of theoretical disciplines
Keywords: educational technologies; higher education; competence; active and interactive methods; scientific stend up; methodical reception; sharing.
The article emphasizes the relevance of the use in the teaching process in the teaching of theoretical disciplines of modern educational technologies, active and interactive receptions and methods in accordance with the competence approach and proposes for implementation in higher education approved by the authors of the new active method for conducting classes of a seminar type "scientific stend up" and methodical reception "sharing".