Некоторые методические аспекты обучения теннису студентов
Журнал «KANT» №3(28) 2018 [стр. 32]
Ключевые слова: методика обучения; начинающий студент-теннисист; теннис; удар слева двумя руками; образование; методы преподавания.
Настоящее исследование обусловлено недостаточной разработанностью вопросов начальной подготовки в теннисе в юношеском (студенческом) возрасте. Цель исследования: развитие методологической и научно-методической базы студенческого тенниса с учетом современных тенденций большого тенниса. В процессе разработки экспериментальной программы модуля мы обобщили доступные источники. Мы опирались на исходные концепции и подходы, включающие традиционную систему вузовского физического воспитания, современные обучающие программы и технологии.
Some methodological of learning tennis students
Keywords: methodology of training; the system of student tennis; equipment reflection backhands; education; pedagogical methods.
This study is due to insufficient development of the issues of initial training in tennis at youthful (student) age. Objective: development of a methodological and scientific-methodological base of students' tennis with current trends in tennis. Summing up the best practices of modern tennis, we came to the conclusion that the formation of the art of reflection backhands in teaching beginner students of sports specialization to achieve future success. In modern conditions in the development of Russian tennis student opens the possibility of using new technologies and programs. Using these approaches, we have developed a training program and tested students' tennis in the pedagogical experiment, which resulted in its effectiveness.