Система организации продуктивного взаимодействия субъектов образовательного процесса в начальной школе на основе валеологического подхода

Журнал «Кант» №3(28) 2018 [стр. 15]

Авторы: Баранова Ольга Игоревна, кандидат педагогических наук, доцент, Волокитина Юлия Николаевна, магистрант, кафедра Педагогики и методики начального образования, Кубанский государственный университет, Краснодар

Ключевые слова: образование; педагогика; продуктивное взаимодействие; субъект; валеологический подход; эмоциональное здоровье.

В данной статье обосновывается актуальность исследования, приведён методологический аппарат исследования: проблема, объект, предмет, цель, гипотеза, задачи; обозначены методы исследования. Раскрывается сущностное содержание понятий "продуктивное взаимодействие", "субъект", "валеологический подход", "эмоциональное здоровье". Представлена система организации продуктивного взаимодействия субъектов образовательного процесса в начальной школе на основе валеологического подхода.

System of organization of productive interaction of subjects of educational process in elementary school based on valeological approach

Authors: Baranova Olga Igorevna, PhD of Pedagogical science, Associate Professor, Volokitina Yuliya Nikolaevna, Undergraduate student, Department of Pedagogy and Methods of Primary Education, Kuban State University, Krasnodar

Keywords: education; pedagogy; productive interaction; subject; valeological approach; emotional health.

In this article, the relevance of the study is substantiated, the methodological apparatus of research is described: the problem, the object, the object, the goal, the hypothesis, the problems; the methods of investigation are indicated. The essential content of the concepts "productive interaction", "subject", "valeological approach", "emotional health" is revealed. The system of organization of productive interaction of subjects of educational process in an elementary school on the basis of valeological approach is presented.