Развитие навыков и умений письменной речи на разных этапах изучения иностранного языка (на примере изучения немецкого языка как второго у студентов-международников)
Журнал «KANT» №2(27) 2018 [стр. 116]
Ключевые слова: письменная речь; письменная речевая компетенция; диктант; изложение; реферат.
Статья посвящена развитию письменной речевой компетенции у студентов-международников. Постоянно расширяющееся международное сотрудничество требует от выпускников вузов высокого уровня владения навыками письменной речи для осуществления письменной коммуникации. В данных условиях умение четко и грамотно выражать мысль в письменной форме становится неотъемлемой частью квалификационного профиля студента-международника. Преемственность при отборе материала и когнитивно-коммуникативный подход направлены на ступенчатую подготовку студентов к созданию письменного текста. Учитывая задачи профессионального общения, в статье рассматриваются этапы овладения студентами письменной речью.
Development of writing skill at different levels of language learning (the case of learning german as a second foreign language by students majoring in international affairs)
Keywords: writing skills; writing; dictation; writing a story; writing a paper.
The paper is deals with the development of written speech competence by students majoring in international affairs. Constantly expanding international cooperation requires high level of written speech skills for the implementation of written communication from University graduates. Under these conditions, the ability to express an idea in writing clearly and competently becomes an integral part of the qualification profile of an international student. Continuity in the selection of material and cognitive-communicative approach let students step by step create a written text. Taking into account the tasks of professional communication, the article considers the stages of mastering written speech by students at different levels of language learning.