Решение педагогических задач как средство профессионального становления будущего учителя
Журнал «KANT» №2(27) 2018 [стр. 112]
Ключевые слова: деятельностный подход; воспитывающая ситуация; педагогическая ситуация; педагогическая задача; готовность будущего учителя к решению педагогических задач.
В статье обоснована необходимость решения педагогических задач как средства становления будущего учителя в процессе его профессиональной подготовки; проведен сравнительный анализ феноменов "педагогическая ситуация" и "педагогическая задача"; предложен алгоритм анализа педагогической ситуации и решения педагогической задачи; описаны этапы формирования готовности будущего учителя к решению педагогических задач.
Solving pedagogical tasks as a mean of professional formation of the future teacher
Keywords: activity approach; educative situation; pedagogical situation; pedagogical task; readiness of the future teacher to solve pedagogical problems.
The article substantiates the necessity of solving pedagogical problems as a mean of becoming a future teacher in the process of his professional training; a comparative analysis of the phenomena "pedagogical situation" and "pedagogical problem" is carried out; an algorithm for analyzing the pedagogical situation and solving the pedagogical problem is given; the stages of readiness of the future teacher for being able to solve of pedagogical problems are described.