Педагогические взгляды на ненасильственное семейное воспитание в истории русской педагогики
Журнал «KANT» №2(27) 2018 [стр. 79]
Ключевые слова: ненасильственное семейное воспитание; педагогика; принципы воспитания; семья; родители; дети.
В статье проводится детальный анализ педагогических взглядов различных исследователей на ненасильственное семейное воспитание в истории русской педагогики. По результатам исследования удалось сформулировать вывод о том, что все деятели, занимающиеся данной проблематикой, рассматривали семью как главный источник формирования у детей гуманных чувств и идеалов. Кроме того, удалось выявить необходимость специальной подготовки родителей к процессу воспитания детей в семье по принципам ненасильственного взаимодействия с родителями.
Pedagogical views on non-violent upbringing in the family in the history of Russian pedagogy
Keywords: non-violent family upbringing; education; principles of education; family; parents; children.
The article presents a detailed analysis of the pedagogical views of various researchers on nonviolent family education in the history of Russian pedagogy. According to the results of the study, it was possible to formulate a conclusion that all the figures involved in this problem, considered the family as the main source of the formation of children's humane feelings and ideals. In addition, it was possible to identify the need for special training of parents to the process of raising children in the family on the principles of non-violent interaction with parents.