Система развития речи и мышления младших школьников в процессе изучения синтаксиса
Журнал «KANT» №2(27) 2018 [стр. 12]
Ключевые слова: начальное образование; система развития речи и мышления; синтаксис; мышление; система; речь; педагогическое образование.
В данной статье обосновывается актуальность исследования, приведён методологический аппарат исследования: проблема, объект, предмет, цель, гипотеза, задачи; обозначены методы исследования. Раскрывается сущностное содержание понятий "система", "речь", "мышление". Представлена система развития речи и мышления младших школьников в процессе изучения синтаксиса и этапы её реализации.
System of development of the speech and thinking of young schoolchildren in the process of studying syntax
Keywords: primary education; the system of development of speech and thinking; syntax; thinking; system; speech; pedagogical educational.
In this article, the relevance of the study is substantiated, the methodological apparatus of research is described: the problem, the object, the object, the goal, the hypothesis, the problems; the methods of investigation are indicated. The essential content of the concepts "system", "speech", "thinking" is revealed. A system for the development of speech and thinking of junior schoolchildren in the process of studying the syntax and stages of its implementation is presented.