Подготовка социальных педагогов к взаимодействию с детьми
Журнал «KANT» №1(26) 2018 [стр. 64]
Ключевые слова: социальный педагог; взаимодействие; дети; подростки; подготовка.
В статье рассматривается специфика составляющих элементов структуры подготовки социальных педагогов к взаимодействию с детьми. Автором обозначены особенности подростковой возрастной группы как наиболее проблематичной в контексте становления взаимодействия социальными педагогами. Также проанализированы подходы современных ведущих ученых к роли навыков взаимодействия с детьми в профессиональной компетенции социального педагога.
Preparation of social teachers for interaction with children
Keywords: social pedagogue; interaction; children; adolescents; training.
The article considers the specificity of the constituent elements of the structure of the training of social pedagogues for interaction with children. The author identifies the features of the teenage age group as the most problematic in the context of the formation of interaction between social educators. Also, the approaches of modern leading scientists to the role of skills of interaction with children in the professional competence of the social pedagogue are analyzed.