Условия развития педагогического образования в Таврической губернии (XIX – начало XX вв.): историко-педагогическое моделирование
Журнал «KANT» №4(33) 2019 [стр. 269]
Ключевые слова: историко-педагогическая модель; общеимперские и региональные условия; педагогическое образование; Таврическая губерния; поликультурное образовательное пространство.
В статье на основе философских дефиниций, работ по теории и истории педагогики представлены основные характеристики, которыми обладает историко-педагогическая модель. Автором продемонстрированы возможности моделирования на примере конкретного историко-педагогического исследования. Для рассмотрения представлен блок модели -условия развития педагогического образования в Таврической губернии (XIX – начало XX вв.). В данном блоке выделены общеимперские и региональные условия. Этот блок послужит отправной точкой для определения специфики разрабатываемой историко-педагогической модели и ее отдельных компонентов.
Conditions for the development of pedagogical education in Taurida Governorate (XIX-beginning of XX centuries): historical and pedagogical modeling
Keywords: historical and pedagogical model; imperial and regional conditions; pedagogical education; Taurida Governorate; multicultural educational space.
The article on the basis of philosophical definitions, works on the theory and history of pedagogy presents the main characteristics that the historical and pedagogical model possesses. The author has demonstrated the modeling capabilities of a specific historical and pedagogical study. For consideration, a model block is presented - the conditions for the development of teacher education in the Taurida Governorate (XIX – beginning of XX centuries). In this block, the general imperial and regional conditions are highlighted. This block will serve as a starting point for determining the specifics of the historical-pedagogical model being developed and its individual components.